112 och talmystik

 Min hustru fyller 50 år idag vilket vi firar i grandios stillhet. Inga stora sällskap med människor med stora hjärtan som tittar förbi, annars njuter vi bara av att vi har så många år tillsammans (27) och så många levnadsår tillsammans.

Jag fyller år om 12 dagar. Om vi slår samman våra åldrar blir det summan 112 och det måste ju firas. Det är dags att fylla den sifferkombinationen med något annat än olyckor och allvarlig sjukdom. Vi träffades för 27 år sedan på min födelsedag den 27/1. Vi har två barn tillsammans och om man delar siffran 112 med två får man 56 vilket var året då Elvis, Carl Perkins, Jerry Lee Lewis och Johnny Cash samlades i Sun studio för en legendarisk inspelning. Talet 27 är väl mest förknippat med alla unga musiker och sångare som dött vid denna ålder, själv hade jag knappt kommit igång…

Vår son är 20 och vår dotter 13, det blir 33. Förra året när de var 19 och 12 blev resultatet 31, samma ålder som mitt äldsta barn var samma år. 

Om man slår ihop hela vår familjs åldrar och gör om det till dagar så blir det nästan 61 000 dagar. Så många dagar av kärlek, skratt, längtan, hopp och tårar. 

Grattis till min kära hustru.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Håkan Hellström och Ace of Base

Bilden kan innehålla #21

Lite stolt faktiskt!